Brev:
Evt. start på 3 skemåltid
14. december 2007
Alder:
4 mdr.
Evt. start på 3 skemåltid
Hej Helen
Nu er jeg tilbage med endnu et spørgsmål.
Simon er nu blevet 4,5 mdr gammel, og han er begyndt på grød. Får 2 x 1,5 del dagligt. Det er både majs- og boghvedegrød iblandet hjemmelavet frugtmos. Grøden laver jeg på ren erstatning.
Det virker til at han er mere glad for grøden end han er for flasken. Lige nu ser hans dag ud på følgende måde:
4.00 - flaske ca. 200 ml
Sover til ca. 7.30/8
8.45 - flaske ca. 200 ml
Sover fra ca 10-12.30/13
12.30/13 - grød 1,5 dl
15 - flaske ca. 140 ml
Sover fra ca. 15-17/17.30
18 - grød 1,5 dl
20 - flaske ca. 270 ml
Sover fra ca. 20.30-4
Om morgenen er han begyndt at være ret irriteret på flasken, han protesterer meget men med lidt afledning kan han fint spise ca. 200 ml. Mit spørgsmål er så om det er bedre at give han grød om morgenen og om aftenen, eller skal vi allerede give ham måltid nr. 3, så det bliver grød morgen, frokost og mos aften?.
Han får som sagt ikke flaske lige efter et grødmåltid, men får den så lige inden han skal sove, da vi synes det passer bedst ind i rytmen.
På forhånd tak og god jul fra
Linda