Evt. start på 3 skemåltid

14. december 2007

Alder:
4 mdr.

Evt. start på 3 skemåltid

Hej Helen

Nu er jeg tilbage med endnu et spørgsmål.
Simon er nu blevet 4,5 mdr gammel, og han er begyndt på grød. Får 2 x 1,5 del dagligt. Det er både majs- og boghvedegrød iblandet hjemmelavet frugtmos. Grøden laver jeg på ren erstatning.

Det virker til at han er mere glad for grøden end han er for flasken. Lige nu ser hans dag ud på følgende måde:
4.00 - flaske ca. 200 ml
Sover til ca. 7.30/8
8.45 - flaske ca. 200 ml
Sover fra ca 10-12.30/13
12.30/13 - grød 1,5 dl
15 - flaske ca. 140 ml
Sover fra ca. 15-17/17.30
18 - grød ...

Annonce

... 1,5 dl
20 - flaske ca. 270 ml
Sover fra ca. 20.30-4

Om morgenen er han begyndt at være ret irriteret på flasken, han protesterer meget men med lidt afledning kan han fint spise ca. 200 ml. Mit spørgsmål er så om det er bedre at give han grød om morgenen og om aftenen, eller skal vi allerede give ham måltid nr. 3, så det bliver grød morgen, frokost og mos aften?.

Han får som sagt ikke flaske lige efter et grødmåltid, men får den så lige inden han skal sove, da vi synes det passer bedst ind i rytmen.

På forhånd tak og god jul fra
Linda

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder